داکت اسپلیت

در آرتانسیم میتوانید انواع داکت اسپلیت، چیلر، فن کویل را با مشاوره و مناسب ترین قیمت خریداری کنید. شما با خیالی راحت می توانید خرید آنلاین داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل را تجربه کنید.

داکت اسپلیت

در آرتانسیم میتوانید انواع داکت اسپلیت، چیلر، فن کویل را با مشاوره و مناسب ترین قیمت خریداری کنید. شما با خیالی راحت می توانید خرید آنلاین داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل را تجربه کنید.

معرفی و بررسی سیستم‌های تهویه مطبوع

پیشرفت تکونولوژی در زمینه تهویه هوا باعث شده تا دستگاه‌های جدیدی در این بخش تولید شود. درگذشته برای خنک کردن محیط تنها از پنکه و کولر استفاده می‌شد، امروزه علاوه بر پنکه و کولر، سیستم های تهویه مطبوع جدیدی ساخته شده است. داکت اسپلیت، فن کویل، چیلر از جمله این دستگاه‌ها هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از آرتا نسیم تهویه، سیستم های تهویه مطبوع با روش‌های مختلف منجر به کنترل دمای محیط می‌شوند. برای اینکه با عملکرد چیلر، داکت اسپلیت، سیستم‌های تهویه مطبوع و .. آشنا شوید تا انتها با ما همراه باشید.

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت مشابه کولر گازی بوده، اما داکت اسپلیت با کولر گازی تفاوت بسیاری دارد. تفاوت آن در یونیت داخلی اسپلیت است. در کولر گازی یونیت داخلی به صورت دیواری یا سقفی است اما در داکت اسپیلت به صورت توکار بوده، در بیشتر مواقع درون سقف کاذب نصب می‌شود. به این ترتیب می‌تواند با کمک کانال به اتاق‌های دیگر وصل شده و هوای گرم یا سرد را وارد اتاق‌ها کند.
داکت اسپلیت هم دارای سیستم سرمایشی و هم گرمایشی می‌باشد، داکت اسپلیت می‌تواند در فصول سرد سال محیط را گرم نگه دارد و در مقابل در فصول گرم سال هم محیط را خنک می‌کند.

مصرف برق داکت اسپلیت

یکی از مزایایی که منجر به انتخاب و خرید داکت اسپلیت شده است، مصرف برق پایین آن می‌باشد. مصرف برق داکت اسپلیت در مقایسه با کولرگازی بسیار کم است. برای محاسبه میزان برق مصرفی داکت اسپلیت لازم است که ابتدا ظرفیت و اندازه داکت اسپلیت را مشخص کنید. بدین ترتیب می‌توانید مصرف برق ماهانه آن را اندازه بگیرید. داکت اسپلیت هم مانند دیگر وسایل برقی دارای برچسب انرژی بوده و می‌توان میزان مصرف انرژی آن را با توجه به برچسبی که روی دستگاه قرار دارد مشخص کرد.
بهتر است از داکت‌هایی استفاده کنید که دارای رده انرژی A باشند.

معرفی و بررسی سیستم‌های تهویه مطبوع

انتخاب ظرفیت مناسب داکت اسپلیت

بهتر است با توجه به فضایی که دارید، داکت اسپلیت خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای خانه کوچک که یک خواب دارد قطعا داکت اسپلیت کوچکتر می‌تواند مناسب باشد. خرید داکت اسپلیت بزرگ نه تنها هزینه خرید بیشتری دارد، مصرف برق را هم افزایش خواهد داد.

چیلر

چیلر در واقع سیستمی است که از طریق فرآیند مشخصی در سیکل تبرید تراکمی یا جذبی، گرمای موجود در مایع یا همان ماده سیال را خارج کرده و منجر به سرد شدن آن می‌شود. از چیلر بیشتر در تجهیزات تهویه مطبوع چون هواساز و فن کویل‌ها استفاده می‌کنند. گرمای گرفته شده از مایع در این سیستم می‌تواند به منظور افزایش بازدهی برای کاربردهای گرمایشی استفاده شود.
 

مزایای چیلر نسبت به داکت اسپلیت

چیلر در مقایسه با داکت اسپلیت دارای مزایای دیگری است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • نداشتن لوله کشی و کانال کشی
  • قابل استفاده برای محیط‌های بسیار بزرگ با قدرت و بازده بسیار عالی
  • تنظیم رطوبت موجود در هوا
  • برخی از فن کویل‌های چیلر دارای ریموت هستند از این رو دمای هوا را به راحتی کنترل می‌کنند
  • عدم اشغال کردن فضای موجود در سقف خانه
  • مصرف برق بسیاری کمتر

معرفی و بررسی سیستم‌های تهویه مطبوع

فن کویل

فن کویل در واقع یک نوع مبدل است. در فصل تابستان توانایی آن را دارد تا آب سرد تولید گردیده و در فصل گرما آب گرم تولید گردیده را در لوله‌های کویل به گردش دربیاورد. هوای داخل اتاق از طریق الکتروفن به داخل یونیتفن کشیده خواهد شد و بدین ترتیب بعد از فیلتر شدن تغییر دما پیدا می‌کند و از طریق کانال یا به صورت مستقیم به فضای اتاق بازگردانده خواهد شد.
 

فن کویل‌ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد:

فن کویل سقفی کانالی پرفشار

 این فن کویل به صورت توکار بوده و هوای موجود در مسیر ورود و خروج آن با فشار بسیار زیادی خارج می‌شود. از این رو با نام پرفشار شناخته گردیده است.

فن کویل سقفی توکار

 یکی از ارزان‌ترین فن کویل‌ های توکار بوده که در سقف کاذب نصب خواهد شد. به دلیل قیمت پایین و دسترسی مناسبی که دارند به عنوان یکی از رایج‌ترین فن کویل‌های موجود شناخته گردیده است.

فن کویل سقفی کاستی

 این فن کویل تنوع بسیار بالایی دارد از این رو هوادهی آن هم بیشتر خواهد بود. راندمان بالا، اشغال فضای کم، طراحی زیبا و... از دیگر مزایای انتخاب این فن کویل است. در مقابل این مزایا، دارای معایب بسیاری است که می‌توان به هزینه سرویس بالا و کیفیت پایین فیلتراسیون آن اشاره کرد.

فن کویل دیواری

 یکی از گران‌ترین فن کویل‌های موجود است که به صورت روکار نصب می‌شود. این سیستم مانند سیستم‌های زمینی نصب و سرویس بسیار آسانی دارد.

فن کویل زمینی

 یکی از ساده‌ترین نوع فن کویل‌ها بوده که علاوه بر نصب ساده، صدای بسیا کم، راندمان پایین، هزینه سرویس کم و.. دارد. تنها عیب آن می‌تواند اشغال فضای خانه باشد. این فن کویل برخلاف دیگر فن کویل‌های مشابه توکار نیست.

فن کویل چهار لوله‌ای

با توجه به شرایط محیط در بیشتر ساختمان‌ها امروزه از فن کویل‌های چهار لوله‌ای استفاده می‌کنند. این فن کویل‌ها دارای دو لوله خروجی و دو لوله ورودی است. هردو لوله برای سیستم سرمایی و گرمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فن کویل دو لوله‌ای

 لوله‌های سرمایشی و گرمایشی این فن کویل مشترک هستند. برخلاف فن کویل چهار لوله‌ای، دارای یک مبدل حرارتی می‌باشد.

معرفی و بررسی سیستم‌های تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع مناسب مزایای

از مزایای سیستم تهویه مطبوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این سیستم از تمام هوای ورودی استفاده می‌شود.
  • برای تبدیل فرآیند سرمایش و گرمایشی تنها لازم است که از کنترل آن استفاده کنید.
  • به راحتی می‌توان از سیستم بازیافت حرارت آن استفاده کرد.
  • در طراحی سیستم بهینه توزیع هوا و کنترل کوران انعطاف‌پذیری بیشتری وجود دارد.
  • به راحتی می‌تواند رطوبت موجود در محیط را کنترل کند.
  • مصرف انرژی و هزینه آن بسیار پایین است. به طوری که به راحتی می‌توان میزان مصرف هزینه‌ها را کاهش داد.
  • ترموستان‌های این دستگاه هوشمند بوده و به راحتی می‌توانند دمای هوای خروجی را با دمای هوای محیط هماهنگ کرد.
  • این سیستم‌های تهویه دارای راندمان و طول عمر بسیاری بیشتری هستند.
  • در ساخت آن‌ها از تکنولوژی جدیدی استفاده گردیده است که جاذب صدا بوده، از این رو دستگاه به راحتی می‌تواند بدون ایجاد صدا کار کند.
  • از لوله کشی، سیم کشی و فیلترها بزرگ خبری نیست. از این رو به راحتی سرویس می‌شوند.
  • نصب تجهیزات اصلی این دستگاه در یک اتاق انجام می‌شود. از این رو آلودگی و کثیفی کمتری به جای می‌گذارد.

خرید تهویه مطبوع مناسب

در سیستم تهویه مطبوع تمام هوای ورودی صرف رطوبت، سرمایش، گرمایش و... محیط می‌شود. این هوا از طریق کانال‌های نصب گردیده به محیط راه پیدا می‌کند. یک دستگاه بزرگ که به عنوان دستگاه مرکزی شناخته می‎شود در فضای خارج از ساختمان نصب گردیده است، به این دستگاه هواساز یا هوارسان می‌گویند. از این رو غیر از ساختمان‌های صنعتی لازم نیست در اتاق‌ها از هیچگونه وسیله سرمایشی یا گرمایشی استفاده شود.

سخن پایانی

در زمان خرید بهتر است به میزان مصرف انرژی دستگاه توجه داشته باشید. برای خنک کردن یا گرم کردن محیط بهتر است مناسب‌ترین و بهترین دستگاه را انتخاب کنید تا علاوه بر راندمان و بازدهی بالا، هزینه کمتری در بر داشته باشد. یکی از شرکت‌های عرضه کننده سیستم های تهویه مطبوع آرتانسیم است .در این مطلب سعی کردیم تا در رابطه با داکت اسپلیت، چیلر و.... و تفاوت‌هایی که دارند مطالب کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد