داکت اسپلیت

در آرتانسیم میتوانید انواع داکت اسپلیت، چیلر، فن کویل را با مشاوره و مناسب ترین قیمت خریداری کنید. شما با خیالی راحت می توانید خرید آنلاین داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل را تجربه کنید.

داکت اسپلیت

در آرتانسیم میتوانید انواع داکت اسپلیت، چیلر، فن کویل را با مشاوره و مناسب ترین قیمت خریداری کنید. شما با خیالی راحت می توانید خرید آنلاین داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل را تجربه کنید.

بهترین تولید کننده سیستم های تهویه مطبوع ایرانی

شرکت صنعتی آرتا نسیم تهویه، یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع سیستم های تهویه مطبوع هواشامل داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل است که در سال 1390 تاسیس شد.

بهترین تولید کننده سیستم های تهویه مطبوع ایرانی

 گروه آرتا نسیم با تولید باکیفیت ترین سیستم های تهویه مطبوع ایرانی و رعایت تمامی استاندارد ها و معیار های جهانی، محصولات خود را هم سطح با تکنولوژی روز دنیا روانه ی بازار می کند. کارخانه بزرگ شرکت آرتا نسیم با بهره مندی از مجموعه ای از متخصصین و مهندسین مجرب، جدید ترین فناوری های صنعت تهویه هوای مطبوع را در تولیدات خود بکار می گیرد و همگام با برند های مطرح خارجی در بازار های ایران و کشور های همسایه رقابت می کند.

هدف بزرگ مجموعه آرتا نسیم تهویه، تولید سیستم های تهویه هوای بروز و خوش قیمت، جهت برقراری آرامش در منازل و ساختمان ها است. در ادامه با گوشه ای از محصولات متنوع شرکت آرتا نسیم تهویه آشنا خواهید شد.

داکت اسپلیت ایرانی آرتا نسیم

خرید داکت اسپلیت (به انگلیسی Duckted Split و به شکل مخفف DS) یکی از پر مصرف ترین سیستم های تهویه هوای مطبوع به شمار می رود و استفاده از آن به وفور در ساختمان های اداری، واحد های تجاری و مسکونی قابل مشاهده است.

تهویه مطبوع، داکت اسپلیت ها برخلاف کولر های گازی نیازمند کانال کشی هستند؛ زیرا گرمایش و سرمایش حاصل از فعالیت سیستم های داکت اسپلیت به وسیله کانال ها و دریچه های توکار به فضای مورد نظر انتقال می یابد.

داکت اسپلیت های شرکت آرتا نسیم با تولید هوای گرم در زمستان ها و هوای خنک  و مطبوع در تابستان، باعث ایجاد اتمسفری دلپذیر و آرامش بخش در منازل شما می شود.

اجزای تهویه مطبوع داکت اسپلیت

برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد سیستم داکت اسپلیت، به شرح قسمت های تشکیل دهنده این دستگاه می پردازیم:

  • یونیت خارجی: کندانسور یا یونیت خارجی، بخشی از داکت اسپلیت است که در فضای باز و بیرون ساختمان نصب می شود. ( این قسمت محلی است که ماده مبرد در آنجا خنک می شود.)

  • لوله های مسی : لوله هایی که یونیت داخلی و یونیت خارجی را به یکدیگر مرتبط می کند. (ماده مبرد کم دما، از طریق این لوله ها به یونیت داخلی منتقل می شود.)

  • یونیت داخلی: هواساز یا یونیت داخلی بخشی از داکت اسپلیت است که زیر سقف خانه و در داخل ساختمان قرار می گیرد. (هوا در بخش یونیت داخلی طی فرایند تبادل حرارتی توسط ماده مبرد خنک می شود.)

  • کانال: کانال هایی به شکل چهارگوش یا دایره ای که یونیت داخلی را به دریچه ها وصل می کنند. (هوای مطبوع از در کانال ها جریان می یابد و از یونیت داخلی به سمت دریچه ها و فضای اتاق هدایت می شود.)

  • دریچه: این بخش در انتهای کانال ها قرار می گیرند و هوای گرم و یا سرد را در اتاق به جریان می اندازند.

  • ترموستات: ترموستات نقش رابط کاربری را ایفا می کند و به کمک آن دمای مورد نظر، سرعت چرخش فن ها و ... کنترل می شود.

داکت -اسپیلت

انواع داکت اسپلیت

سیستم های تهویه هوای داکت اسپلیت عمدتاً به دو دسته اینورتر (Inverter) و معمولی (Simple) تقسیم بندی می شوند. اسپلیت های اینورتر دار می توانند بر اساس تنظیماتی که توسط کاربر اعمال می شود، قدرت کمپرسور خود را کاهش و یا افزایش دهند.

از این رو می توانند در کاهش هزینه های برق و همچنین در مصرف انرژی نقشی کلیدی ایفا کنند. اما در اسپلیت های معمولی، کمپرسور همواره با توان حداکثری خود کار می کند و صدای زیادی از خود تولید می کند. به همین دلیل است که  داکت اسپلیت های اینورتر دار، مشتریان بیشتری نسبت به مدل های معمولی دارند و به طبع قیمت بالاتری نیز دارند.

در کشورمان سیستم های داکت اسپلیت در دو دسته بندی خارجی و ایرانی به فروش می رسند. داکت های خارجی رایج در بازار های ایران، اکثراً ساخت کشور هایی نظیر چین، مالزی، اندونزی و کره جنوبی هستند. اما یکی از بهترین و با کیفیت ترین برند های ساخت داخل کشورمان، داکت اسپلیت های شرکت آرتا نسیم است که تمامی نیاز های کاربران را برآورده می کند.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد سیستم داکت اسپلیت در ساختمان ها و ادارات، مقاله های تخصصی مرتبط با داکت اسپلیت ایرانی را در سایت آرتا نسیم مطالعه کنید.

فن کویل ایرانی آرتا نسیم

سیستم تهویه هوای مطبوع فن کویل (به انگلیسی Fan Coil Unit و به شکل مخفف FCU) مانند داکت اسپلیت ها قادر به تولید هوای گرم و هوای خنک هستند.

فن کویل ها ساز و کار بسیار ساده ای دارند، اما یکی از اصلی ترین سیستم های تهویه هوای مطبوع به شمار می روند و در بسیاری از منازل مسکونی، ساختمان های تجاری و واحد های اداره استفاده می شوند.

عملکرد فن کویل ها در فصل تابستان به این صورت است که با گردش هوا از میان آب سرد (که توسط واحد چیلر تامین می شود) و عبور از کویل های سرمایشی، هوای خنک تولید می شود.

در فصول سرد و زمستان، عملکرد فن کویل به این صورت است که آب گرم ( که توسط واحد موتور خانه  و یا پکیج تامین می شود) درون کویل های گرمایشی جریان می یابد؛ دمای هوا با عبور از این کویل ها افزایش می یابد و به این شکل هوای گرم مورد نیاز برای گرمایش اتاق فراهم می شود.

دمیدن هوا در سیستم های فن کویل با توجه به مدل های مختلف این دستگاه متفاوت است. فن کویل می تواند هوا را به سمت فوقانی و یا به سمت جلو انتقال دهد.

سیستم تهویه

همچنین سیستم های تهویه هوای فن کویل، بر طبق موقعیت قرار گیری، شکل ظاهری، ظرفیت هوا دهی و طرز نصب لول هایشان به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند. برای شناخت بیشتر فن کویل ها به معرفی انواع فن کویل می پردازیم:

انواع فن کویل

  1. فک کویل زمینی: این دسته از سیستم های تهویه هوای مطبوع هنگامی بکار برده می شوند که فضای مناسب برای نصب در گوشه ای از اتاق ها و سالن ها وجود داشته باشد. این نوع فن کویل معمولاً در بانک ها، ادارات، مراکز آموزشی و مدارس، بیمارستان ها و ... استفاده می شوند.

  2. فن کویل سقفی یا فن کویل توکار : فن کویل های توکار درون سقف کاذب ساختمان ها نصب می شوند. فن کویل های سقفی (توکار) یکی از محبوب ترین مدل های سیستم های تهویه هوای مطبوع به شمار می روند؛ زیرا فیلتر هوای قابل شستشو دارند و تعمیر و نگهداری از آنها آسان است.

  3. فن کویل کانالی : فن کویل های کانالی انتخابی عالی برای پخش یکسان هوای مطبوع در محیط های گوناگون می باشد. به کمک فن کویل کانالی می توانید بخش های مختلفی از منزل را با استفاده از کانال کشی تحت پوشش قرار دهید.

فن کویل ها در تهویه مطبوع چگونه عمل می کنند؟

نام این دستگاه، بیانگر بخش های اصلی سازنده ی آن است؛ فن و یک کویل (سیم پیچ) که در مقابل آن قرار دارد. هر کویل به دو عدد لوله مجزا متصل می شود؛ یکی از لوله ها محل ورود آب گرم از موتور خانه یا پکیج است (در زمستان ها) یا محل ورود آب سرد از چیلر (در تابستان) و لوله ی دیگر جهت تخلیه و خروج آب به موتور خانه مرکزی است.

اجزا تشکیل دهنده ی فن کویل ها

  1. کویل : قسمتی متشکل از لوله های مسی و ورقه های آلومینیومی است و وظیفه ی آن تبادل حرارتی بین لوله ها و جریان هوا است.

  2. بلاور : بخشی است که وظیفه ی ایجاد جریان هوا را برعهده دارد و موجب انتقال حرارت می شود.

  3. الکتروموتور : الکتروموتور بلاور را می چرخاند و در دوره های مختلفی این کار را انجام می دهد.

  4. شیر هواگیری : هواگیری آب موجود در سیستم به کمک شیر هواگیری انجام می شود.

  5. فیلتر هوا : جریان هوا قبل از ورود به فن کویل حاوی آلودگی ها و ذرات گرد و غبار است. فیلتر هوا این عوامل منفی را جذب می کند و مانع ورود آنها به فضای اتاق می شود.

  6. ترموستات : با خاموش و روشن کردن فن کویل، باعث تنظیم درجه دمای محیط می شود.

اگر به شخصی سازی قسمت های مختلف منزل خود نیاز دارید و یا مایل هستید که دمای هر فضا از ساختمان به صورت جداگانه تنظیم شود، استفاده از فن کویل های شرکت آرتا نسیم را به شما پیشنهاد می کنیم. فن کویل بهترین گزینه برای شماست!

چیلر ایرانی تهویه مطبوع آرتانسیم

چیلر  به انگلیسی (Chiller)  دستگاهی است که در ساختمان های نسبتاً بزرگ به عنوان سیستم تهویه هوای مرکزی بر روی پشت بام قرار می گیرد. وظیفه ی اصلی چیلر خنک کردن ساختمان ها در فصول گرم سال است.

در سیستم تهویه هوای چیلر، آب داغ و یا آب سرد توسط لوله ها به فن کویل ها منتقل می شود. با جریان یافتن هوا در آنها، هوای مطبوع به درون فضا های مورد نیاز دمیده می شود.

چیلر

تفاوت چیلر و داکت اسپلیت

چیلر یک سیستم تهویه هوای مرکزی است که نیاز به فن کویل، موتور خانه و سامانه های لوله کشی دارد. عملکرد چیلر به گونه ای است که کاربر می تواند هر کدام از فن کویل ها را به طور جداگانه کنترل کند؛ پس به کمک چیلر می توان دمای هر اتاق را به طور مجزا کاهش یا افزایش داد.

اما عملکرد سیستم داکت اسپلیت به طور مستقل می باشد. به گونه ای که همه ی اتاق ها و سالن ها، توسط لوله ها به یونیت داخلی وصل شده و کاربر نمی تواند در سیستم داکت اسپلیت دمای هر اتاق را به طور جداگانه تنظیم کند. دمای تمامی فضاهای متصل به داکت اسپلیت یکسان خواهد ماند و تنها می توان همگی را با یکدیگر روشن یا خاموش کرد.

قدرت

قدرت چیلر ها از داکت اسپلیت ها بیشتر است. داکت اسپلیت ها نهایتاً ظرفیت هوا دهی 5 تن را ارائه می دهند. در صورتی که چیلر ها می توانند ظرفیتی در حدود 10 تن الی 1000 تن هوا دهی را با توان و قدرتی بسیار بالاتر از داکت اسپلیت ها تولید کنند.

صدا

صدایی که در طول فعالیت داکت اسپلیت ایجاد می شود، به مراتب بیشتر از آلودگی صوتی چیلر ها است. زیرا این سیستم تهویه مطبوع، از یک یونیت داخلی با فن هایی به مراتب بزرگتر از چیلر ساخته می شود. گاهی اوقات طراحی نادرست و یا عدم سرویس به موقع داکت اسپلیت ها، باعث ایجاد صدای آزار دهنده برای ساکنین ساختمان شده و آرامش آنان را برهم می زند.

مصرف انرژی چیلر بیشتر است یا داکت اسپلیت

مصرف انرژی و هزینه ی فعالیت داکت اسپلیت بیشتر از چیلر است. با توجه به نیاز داکت اسپلیت ها به برق برای ایجاد سرمایش و گرمایش در طول فصول مختلف، کاربران هزینه زیادی را بابت مصرف برق متحمل می شوند. اما چیلر ها برای ایجاد برودت و حرارت نیاز به آب دارند و استفاده از آنها بسیار مقرون به صرفه تر از چیلر ها است.

قیمت خرید

هزینه ی خرید، نصب، کانال کشی و راه اندازی سیستم تهویه هوای مطبوع داکت اسپلیت، نسبت به سیستم های مینی چیلر و چیلر مقرون به صرفه تر است. به طوری که هزینه ی خرید و راه اندازی داکت اسپلیت نسبت به چیلر تقریباً 40 الی 30 درصد کمتر است.

روف تاپ پکیج ایرانی آرتانسیم

یکی دیگر از اعضای خانواده بزرگ تهویه مطبوع هوا، سیستم روف تاپ پکیج یا پکیج یونیت پشت بامی است. این سیستم برای ایجاد برودت و یا گرمایش در خانه ها، ادارات، ساختمان های تجاری و سالن ها استفاده می شود. از مزیت های استفاده از روف تاپ پکیج می توان به مواردی همچون:

  • کاهش مصرف انرژی

  • بالا بردن سطح کیفیت هوا

  • کمترین میزان آلودگی صوتی

  • تعمیرات آسان و هزینه نگهداری پایین

و اشغال فضای کمتر نسب به سایر گزینه ها ( چیلر، مینی چیلر، داکت اسپلیت و ... ) اشاره کرد.

گروه صنعتی آرتا نسیم تهویه، به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان سیستم های تهویه هوای ایرانی، همواره در تلاش است تا تکنولوژی روز دنیا با مناسب ترین قیمت برای خانواده های ایرانی به ارمغان بیاورد.

اقتصاد نیوز

مشاوره و راهنمایی در خصوص انتخاب و خرید داکت اسپلیت

شما از کدام ابزار برای سرمایش و گرمایش واحد مسکونی، تجاری یا اداری خود استفاده می کنید؟ ما در اینجا می خواهیم شما را با یکی از بهنیه ترین دستگاه های تهویه مطبوع آشنا کنیم.

مشاوره و راهنمایی در خصوص انتخاب و خرید داکت اسپلیت

دستگاه داکت اسپلیت که به آن اسپلیت کانالی یا داکتی هم می گویند. برخی از افراد هم به این دستگاه کولرگازی کانال کشی شده می گویند که البته برداشت تقریباً درستی از این دستگاه است. با این تفاوت که داکت اسپلیت، گرمای بهینه تری به نسبت کولرگازی معمولی در اختیار می گذارد.

تفاوت داکت اسپلیت با چیلر

اگر سئوال این است که برای واحد مسکونی ما چیلر بهتر است یا داکت اسپلیت؟ باید در جواب گفت که مجموعه یونیت داخلی و خارجی داکت به تنهایی امکان سرمایش را برای شما فراهم می کند. این در حالی است که چیلر یا مینی چیلر خروجی آب سرد را در اختیار شما می گذارد. بدون استفاده از فن کوئل، چیلر یا مینی چیلر کارایی خنک کنندگی برای شما نخواهد داشت.

اما اگر به صورت کلی بین انتخاب بین مجموعه چیلر یا مینی چیلر و داکت اسپلیت مردد هستید، عوامل متعددی در انتخاب نقش دارند. قیمت تمام گردیده، برق مصرفی، سروصدا، متراژ و ... در این انتخاب نقش آفرینی می کنند. مثلا در موضوع قیمت، چیلر مرکزی تقریبا با اسپلیت در یک رنج قیمتی قرار می گیرند. اما خرید مینی چیلر هزینه ها را افزایش خواهد داد. برق مصرفی داکت اسپلیت اینورتر دار و چیلرها تقریبا یکسان است و مینی چیلرها مصرف بالاتری دارند.

انتخاب نوع سازنده داکت اسپلیت؛ ایرانی یا خارجی

اگر برای شما هم سوال مطرح گرذیده است که داکت اسپلیت ایرانی بخریم یا خارجی برای گرفتن پاسخ همراه باشید. اگر این حقیقت را بپذیریم که مهم ترین بخش یک دستگاه داکت را کمپرسور آن تشکیل می دهد. پس باید گفت تفاوت چندانی در نمونه های داخلی و خارجی داکت وجود ندارد. زیرا نمونه های ایرانی این دستگاه تهویه مطبوع نیز، از کمپرسور های با کیفیت خارجی استفاده می کنند. اما اگر مقایسه جامع تری بین داکت اسپلیت ایرانی و خارجی داشته باشیم نکات دیگری نیز خودنمایی می کند. مثلا در بحث قیمت به دلیل وارداتی بودن نمونه های خارجی، هزینه تمام شده آنها گاه تا چند برابر نمونه های داخلی می رسد.

جدا از بحث قیمت، می توان به پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز اشاره کرد. در داکت اسپلیت ایرانی به دلیل دسترسی همیشگی به تولیدکننده، تعمیر و سرویس دستگاه شما در سریعترین حالت ممکن امکان پذیر است. این درحالی است که در نمونه خارجی ممکن است نرسیدن یک قطعه دستگاه را از کار بیاندازد. علاوه بر این می توان گفت خرید دستگاه ایرانی به حمایت از تولیدکننده داخلی نیز منجر می شود.

درمیان تولیدکنندگان با کیفیت ایرانی، شرکت آرتانیسم با به عنوان یکی از بزرگترین تولید و توزیع کنندگان سیستم های تهویه مطبوع به فعالیت می پردازد. این شرکت با استفاده از کارشناسان و نیروهای مجرب تلاش دارد تا بروزترین فناوری های دنیا را، در تولید محصولات خود به کار گیرد. برای آشنایی بیشتر با محصولات این مجموعه به وبسایت آرتانسیم مراجعه کنید.

راندمان اسپلیت

اگر قصد خرید داکت اسپلیت دارید توصیه حتمی ما به شما استفاده از مدل های مجهز به اینورتر است. شاید اینطور به نظر برسد که هزینه تمام گردیده داکت اینورتر دار بیشتر از مدل معمولی است، اما این هزینه در زمان پرداخت هزینه برق مصرفی جبران خواهد شد. شاید برای شما سوال مطرح گردیده باشد که چه تفاوتی میان مدل اینورتر و معمولی داکت اسپلیت وجود دارد؟

در مدل معمولی کمپرسور دستگاه پس از انجام فرآیند خنک سازی محیط، به حالت خاموش می رود. حال اگر دمای اتاق تغییر کند دستگاه مجدداً وارد مدار می شود و روشن می شود. این روشن و خاموش شدن متوالی دستگاه، اصطلاحا آمپر زیادی می کشد و برق مجموعه را تضعیف می کند. ضمن اینکه موجب استهلاک بالای دستگاه نیز می شود. در مدل اینورتر دار، دستگاه پس از رساندن محیط به دمای مورد نظر، در پایین ترین دور ممکن به فعالیت ادامه می دهد. با تغییر دما شروع به فرآیند خنک سازی محیط می کند و این روند تا زمان روشن بودن دستگاه ادامه دارد. میزان برق مصرفی در این دو دستگاه می تواند بین 40 تا 60 درصد متفاوت باشد.

سروصدای داکت اسپلیت

موضوع سر و صدای داکت اسپلیت را می توان به شکل دیگری نیز توضیح داد. اگر یونیت خارجی داکت تراز نصب نشده باشد، دستگاه سروصدای زیادی تولید می کند. علاوه بر این در صورت نصب و جانمایی نامناسب یونیت داخلی اسپلیت، مثلا در اتاق خواب یا پذیرایی، باز هم صدا شما را آزار خواهد داد. علاوه بر این ابعاد نامناسب کانال های انتقال جریان هوا نیز می تواند عامل دیگری در آلودگی صوتی این دستگاه تهویه مطبوع باشد. مثلا کانال گرد، کمتر از مدل های مربع یا چهارگوش صدا منتقل می کند.

البته برای موارد ذکر گردیده راه حل هایی وجود دارد. اولین موضوع بسیار پراهمیت است، استفاده از نیروی متخصص در مراحل نصب دستگاه است. نیروی نصب متخصص از شرکت های معتبر می تواند تا حد زیادی در حل مشکلات مطرح گردیده را کمک کند. نکته بعدی همان توصیه قبلی یعنی استفاده از مدل های داکت اسپلیت مجهز به اینورتر است زیرا که سر و صدای کمتری از خود تولید می کنند. موضوع بعدی عایق کاری صحیح کانال ها و یونیت داخلی است که باید رعایت شود.

 

جانمایی کندانسور

یکی از نکاتی که در افزایش راندمان داکت اسپلیت بسیار موثر است، نصب صحیح و جانمایی دقیق کندانسور است. یونیت خارجی یا همان کندانسور اسپلیت نباید با یونیت داخلی فاصله زیادی داشته باشد. زیرا افزایش فاصله موجب کاهش اثرگذاری دقیق مبرد خواهد شد و عملکرد دستگاه افت شدیدی خواهد داشت. علاوه بر این قرار گرفتن دائمی دستگاه زیر نور آفتاب نیز عملکرد آن را با کاهش راندمان مواجه می کند. پس به نظر می رسد جانمایی صحیح کندانسور یک امر تخصصی باشد.

پس از جانمایی مسئله نصب یونیت خارجی داکت اسپلیت نیز بسیار مهم است که تراز بودن آن را در قسمت سروصدای داکت اسپلیت با هم مرور کردیم.

 

محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت

بهتر است اینطور توضیح دهیم که محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت برای هر متراژی از واحد مسکونی چه دستگاه داکت اسپلیتی مناسب است. عموما داکت با تن تبرید یا BTU دسته بندی می شود. دستگاه های داکت اسپلیت 24هزار  BTU برای فضای حدود 50 مترمربعی مفید است. دستگاه های 30هزار برای فضای بین 60 تا 80 متری و دستگاه های 36هزار برای متراژ تا 120مترمربع مناسب است. به همین نسبت دستگاه های 42، 48 و 60 هزار را می توان برای متراژهای 140، 160 و 180 متر مربعی استفاده کرد.

البته لازم به توضیح است که این اعداد حدودی هستند. این به این مفهوم است که بهتر است در خرید دستگاه تهویه مطبوع داکت اسپلیت، حتما از نظر کارشناسان متخصص استفاده کنید. به این منظور کارشناسان ما در شرکت آرتانیسم برای ارائه مشاوره رایگان آماده هستند. شما می توانید با مراجعه به وبسایت ما به نشانی آرتانسیم از مشاوره رایگان خرید داکت اسپلیت بهره ببرید.

فارس نیوز

تفاوت و مقایسه داکت اسپلیت با کولر گازی

داکت اسپلیت، نوعی سیستم تهویه است که در مکان های مختلف نصب می گردد. این سیستم، وظیفه سرمایش و گرمایش مکان های گوناگون را به عهده دارد. نکته جالب این است که این دستگاه هم می تواند منازل را در فصول سرد برای شما گرم کند و هم می تواند برای سرد کردن در فصل های گرم سال به کار رود. کاربری این دستگاه امروزه بسیار زیاد است. به دلیل، صرفه جویی در انژری که دارد، جایگزین مناسبی برای کولر و بخاری است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ادامه مقاله همراه باشید.

سیستم داکت اسپلیت چیست؟

همانطو که در بالا گفته شد، داکت اسپلیت، یک سیستم گرمایشی_سرمایشی می باشد که در مکان های گوناگون کاربری دارد. بسیاری از افراد حتما مشاهده کرده اند که با قدم گذاشتن در یک محیط اداری یا یک خانه شیک، این سیستم بر روی سقف نصب شده است و بر حسب تابستان یا زمستان، به کار برده می شود.

این سیستم تهویه، از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول کندانسور نام دارد که به آن یونیت خارجی نیز گفته می شود. قسمت دوم آن هواساز نام دارد که به یونیت داخلی هم معروف است. اگر در این مقاله با آرتا نسیم همراه باشید، به طور کامل این سیستم گرمایشی_سرمایشی را به شما معرفی خواهیم کرد.

کندانسور و هواساز هر کدام از اجزای جداگانه ای تشکیل شده اند. یونیت خارجی یا کندانسور شامل قطعاتی مانند: فین، دینام، پروانه و کمپرسور است. یونیت داخلی یا هواساز هم از قطعاتی مثل: سینی، دینام، پروانه، کویل، فیلتر و اپراتور تشکیل شده است.

سیستم های سرمایشی_گرمایشی داکت اسپلیت، به صورت توکار درون سقف نصب می شوند. کانال کشی هایی که در درون ساختمان وجود دارد هوا را از طریق این سیستم به اتاق ها و قسمت های دیگر منتقل می کند.

نحوه گرمایش و سرمایش این سیستم با یکدیگر تفاوت هایی دارد. همانطور که گفته شد این دستگاه از قسمت های مختلف یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است. برخورداری دستگاه از این قطعات باعث می شود زمان گرم کردن، آب گرم درون دستگاه، محیط را گرم کند. اما به هنگام فصول گرم، این سیستم، مانند کولر گازی و اسپلیت عمل می کند.


کندانسور

کولر گازی چیست؟

داکت اسپلیت را به طور خلاصه در قسمت بالا شرح دادیم و قطعات تشکیل دهنده آن را معرفی کردیم. حال می خواهیم درباره کولر گازی توضیح مختصری بدهیم تا تفاوت های میان این دو دستگاه را متوجه شوید.

سال 1840، انقلابی عظیم در حوزه سیستم های خنک کننده رخ داد. در آن سال، مردم فلوریدا، به دلیل گرمای شدید هوا، جان خود را از دست می دادند. جان گوری، یکی از محققان و پزشکان که در آن دوره می زیست، به این فکر افتاد که برای حل مشکل گرما باید راه حلی را پیدا کند.

جان به این نتیجه رسید که باید یک دستگاه مصنوعی تولید شود تا بتواند هوا را خنک کند. در آن دوران، مردم یخ هایی را از مکان های دور مانند دریاچه های یخ شمال کشور آمریکا، نیاز داشتند تا جمع آوری کنند و به خانه ها بیاورند.

این کار هزینه بسیار زیادی را در بر داشت و جابجایی آن یخ ها، کار دشواری بود. این ایده در ذهن جان گوری قوت بیشتری پیدا کرد و او توانست با استفاده از یک کمپرسور، سیستمی را بسازد که آب و بخار را به یخ تبدیل کند.

اولین و ابتدایی ترین ایده ساخت کولر را می توان مربوط به آن دوران دانست. جان توانست در سال 1851 این اختراع را به نام خود ثبت کند.

بررسی تفاوت اسپلیت و داکت اسپلیت

داکت اسپلیت، نوعی وسیله سرمایشی است که پنل های مخصوص به آن باید زیر سقف کاذب نصب شود. این دستگاه، علاوه بر سیستم سرمایشی دارای سیستم گرمایشی نیز هست.

کارکرد گرمایش و سرمایش در این دستگاه ها، به صورت کاملا جداگانه ای از یکدیگر عمل می کنند. کانال های تهویه داکت، با چشم قابل رویت نیستند. زیرا، در قسمت تحتانی سقف های کاذب قرار دارند.

دستگاه اسپلیت در واقع نوعی کولر گازی است. اسپلیت در معنای لغوی به معنای دو تکه می باشد. در حقیقت اسپلیت ها جدید ترین نوع کولر های گازی به شمار می روند که در بازار فروش خوبی داشته اند. تفاوت های این دو باعث گردیده است تا خریداران، با مقایسه این دو، در نهایت نتیجه بگیرند که داکت را خریداری نمایند.

 

انتخاب کولر گازی

داکت اسپلیت و کولر گازی هر دو وسیله های مناسبی جهت تهویه هوا هستند. برای انتخاب دقیق یک کولر گازی خوب، ابتدا باید به نوع کاربری آن و محل مورد نظر جهت استفاده دقت کنید.

اگر تحقیقات لازم را انجام ندهید ممکن است که در آینده از خرید آن، احساس نارضایتی به شما دست دهد. ظرفیت کولر های گازی با یکدیگر تفاوت دارد که این موضوع به هنگام خرید باید لحاظ شود.

انواع مدل های کولر گازی را می توان به : کولر های دو تکه یا اسپلیت، مدل پنجره ای یا یونیت، پرتال، داکت اسپلیت، مولتی اسپلیت، سقفی و زمینی و ایستاده معرفی کرد.

هر کدام از این مدل ها، کارکرد جدا گانه ای دارند و به هنگام خرید باید به دقت به ویژگی های آن ها دقت کرد. اما کولر گازی ها هم مانند دیگر وسائل و ابزار ها، دارای معایب و فوایدی هستند.

از جمله فواید این دستگاه می توان به کمتر کردن آلودگی محیط، برخورداری از فیلتر ضد حساسیت، دارا بودن ظرفیت بالا در حالت سرمایش و گرمایش، نصب شدن آسان در مکان های گوناگون، کم بودن مصرف انرژی (به خصوص مدل اینورتر)، دارای بودن از قابلیت ترموستات دمایی، تنظیم دمای محیط به صورت اتوماتیک، عدم ایجاد آلودگی صوتی، تهویه بسیار مناسب و مطبوع و ... اشاره کرد. 

انتخاب داکت اسپلیت

انتخاب داکت در هر صورت برای خریدار به صرفه تر از انواع کولر گازی و اسپلیت است. برخورداری از سیستم گرمایش_سرمایش یکی از مزیت های مهم این دستگاه تهویه به شمار می رود.

داکت اسپلیت ایرانی

قیمت داکت اسپلیت و کولر گازی

قیمت داکت به مراتب بسیار بالاتر از اسپلیت است. شروع قیمت  داکت برای خریداران از 30 میلیون آغاز می شود و تا 100 میلیون هم با توجه به امکانات و خدمات در بازار وجود دارد. اما قیمت خرید اسپلیت از زیر 10 میلیون تومان آغاز می گردد و با توجه به امکانات بیشتر افزایش می یابد.

هزینه مصرف برق اسپلیت و داکت اسپلیت

مصرف برق این دو دستگاه با توجه به نوع برند، متفاوت خواهد بود. هرچه قطعات مصرفی این دستگاه ها، مرغوب تر باشند، باعث کاهش هزینه و مصرف برق خواهند شد. برای درک بهتر این موضوع می توانید قبض های برق را نگاهی بیندازید و مقایسه کامل این دو را انجام دهید.

انتخاب اسپلیت یا داکت اسپلیت؟

انتخاب داکت اسپلیت یا اسپلیت، سوال بسیاری از خریداران و مشتریان است. با توجه به توضیحات جامعی که در بالا ارائه دادیم، می توانیم بگوییم کاربری و استفاده ای که داکت دارد برای افراد بهتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالب بالا مراجعه کنید.

بهترین داکت اسپلیت

خرید داکت اسپلیت

برای خرید داکت اسپلیت می توانید به فروشگاه اینترنتی تهویه مطبوع آرتانسیم تولیدکننده انواع داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل و یا مراکز مجاز خرید این دستگاه ها، مراجعه داشته باشید. در مرحله اول برند مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس قیمت های آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

نامه نیوز

معرفی و بررسی سیستم‌های تهویه مطبوع

پیشرفت تکونولوژی در زمینه تهویه هوا باعث شده تا دستگاه‌های جدیدی در این بخش تولید شود. درگذشته برای خنک کردن محیط تنها از پنکه و کولر استفاده می‌شد، امروزه علاوه بر پنکه و کولر، سیستم های تهویه مطبوع جدیدی ساخته شده است. داکت اسپلیت، فن کویل، چیلر از جمله این دستگاه‌ها هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از آرتا نسیم تهویه، سیستم های تهویه مطبوع با روش‌های مختلف منجر به کنترل دمای محیط می‌شوند. برای اینکه با عملکرد چیلر، داکت اسپلیت، سیستم‌های تهویه مطبوع و .. آشنا شوید تا انتها با ما همراه باشید.

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت مشابه کولر گازی بوده، اما داکت اسپلیت با کولر گازی تفاوت بسیاری دارد. تفاوت آن در یونیت داخلی اسپلیت است. در کولر گازی یونیت داخلی به صورت دیواری یا سقفی است اما در داکت اسپیلت به صورت توکار بوده، در بیشتر مواقع درون سقف کاذب نصب می‌شود. به این ترتیب می‌تواند با کمک کانال به اتاق‌های دیگر وصل شده و هوای گرم یا سرد را وارد اتاق‌ها کند.
داکت اسپلیت هم دارای سیستم سرمایشی و هم گرمایشی می‌باشد، داکت اسپلیت می‌تواند در فصول سرد سال محیط را گرم نگه دارد و در مقابل در فصول گرم سال هم محیط را خنک می‌کند.

مصرف برق داکت اسپلیت

یکی از مزایایی که منجر به انتخاب و خرید داکت اسپلیت شده است، مصرف برق پایین آن می‌باشد. مصرف برق داکت اسپلیت در مقایسه با کولرگازی بسیار کم است. برای محاسبه میزان برق مصرفی داکت اسپلیت لازم است که ابتدا ظرفیت و اندازه داکت اسپلیت را مشخص کنید. بدین ترتیب می‌توانید مصرف برق ماهانه آن را اندازه بگیرید. داکت اسپلیت هم مانند دیگر وسایل برقی دارای برچسب انرژی بوده و می‌توان میزان مصرف انرژی آن را با توجه به برچسبی که روی دستگاه قرار دارد مشخص کرد.
بهتر است از داکت‌هایی استفاده کنید که دارای رده انرژی A باشند.

معرفی و بررسی سیستم‌های تهویه مطبوع

انتخاب ظرفیت مناسب داکت اسپلیت

بهتر است با توجه به فضایی که دارید، داکت اسپلیت خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای خانه کوچک که یک خواب دارد قطعا داکت اسپلیت کوچکتر می‌تواند مناسب باشد. خرید داکت اسپلیت بزرگ نه تنها هزینه خرید بیشتری دارد، مصرف برق را هم افزایش خواهد داد.

چیلر

چیلر در واقع سیستمی است که از طریق فرآیند مشخصی در سیکل تبرید تراکمی یا جذبی، گرمای موجود در مایع یا همان ماده سیال را خارج کرده و منجر به سرد شدن آن می‌شود. از چیلر بیشتر در تجهیزات تهویه مطبوع چون هواساز و فن کویل‌ها استفاده می‌کنند. گرمای گرفته شده از مایع در این سیستم می‌تواند به منظور افزایش بازدهی برای کاربردهای گرمایشی استفاده شود.
 

مزایای چیلر نسبت به داکت اسپلیت

چیلر در مقایسه با داکت اسپلیت دارای مزایای دیگری است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • نداشتن لوله کشی و کانال کشی
  • قابل استفاده برای محیط‌های بسیار بزرگ با قدرت و بازده بسیار عالی
  • تنظیم رطوبت موجود در هوا
  • برخی از فن کویل‌های چیلر دارای ریموت هستند از این رو دمای هوا را به راحتی کنترل می‌کنند
  • عدم اشغال کردن فضای موجود در سقف خانه
  • مصرف برق بسیاری کمتر

معرفی و بررسی سیستم‌های تهویه مطبوع

فن کویل

فن کویل در واقع یک نوع مبدل است. در فصل تابستان توانایی آن را دارد تا آب سرد تولید گردیده و در فصل گرما آب گرم تولید گردیده را در لوله‌های کویل به گردش دربیاورد. هوای داخل اتاق از طریق الکتروفن به داخل یونیتفن کشیده خواهد شد و بدین ترتیب بعد از فیلتر شدن تغییر دما پیدا می‌کند و از طریق کانال یا به صورت مستقیم به فضای اتاق بازگردانده خواهد شد.
 

فن کویل‌ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد:

فن کویل سقفی کانالی پرفشار

 این فن کویل به صورت توکار بوده و هوای موجود در مسیر ورود و خروج آن با فشار بسیار زیادی خارج می‌شود. از این رو با نام پرفشار شناخته گردیده است.

فن کویل سقفی توکار

 یکی از ارزان‌ترین فن کویل‌ های توکار بوده که در سقف کاذب نصب خواهد شد. به دلیل قیمت پایین و دسترسی مناسبی که دارند به عنوان یکی از رایج‌ترین فن کویل‌های موجود شناخته گردیده است.

فن کویل سقفی کاستی

 این فن کویل تنوع بسیار بالایی دارد از این رو هوادهی آن هم بیشتر خواهد بود. راندمان بالا، اشغال فضای کم، طراحی زیبا و... از دیگر مزایای انتخاب این فن کویل است. در مقابل این مزایا، دارای معایب بسیاری است که می‌توان به هزینه سرویس بالا و کیفیت پایین فیلتراسیون آن اشاره کرد.

فن کویل دیواری

 یکی از گران‌ترین فن کویل‌های موجود است که به صورت روکار نصب می‌شود. این سیستم مانند سیستم‌های زمینی نصب و سرویس بسیار آسانی دارد.

فن کویل زمینی

 یکی از ساده‌ترین نوع فن کویل‌ها بوده که علاوه بر نصب ساده، صدای بسیا کم، راندمان پایین، هزینه سرویس کم و.. دارد. تنها عیب آن می‌تواند اشغال فضای خانه باشد. این فن کویل برخلاف دیگر فن کویل‌های مشابه توکار نیست.

فن کویل چهار لوله‌ای

با توجه به شرایط محیط در بیشتر ساختمان‌ها امروزه از فن کویل‌های چهار لوله‌ای استفاده می‌کنند. این فن کویل‌ها دارای دو لوله خروجی و دو لوله ورودی است. هردو لوله برای سیستم سرمایی و گرمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فن کویل دو لوله‌ای

 لوله‌های سرمایشی و گرمایشی این فن کویل مشترک هستند. برخلاف فن کویل چهار لوله‌ای، دارای یک مبدل حرارتی می‌باشد.

معرفی و بررسی سیستم‌های تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع مناسب مزایای

از مزایای سیستم تهویه مطبوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این سیستم از تمام هوای ورودی استفاده می‌شود.
  • برای تبدیل فرآیند سرمایش و گرمایشی تنها لازم است که از کنترل آن استفاده کنید.
  • به راحتی می‌توان از سیستم بازیافت حرارت آن استفاده کرد.
  • در طراحی سیستم بهینه توزیع هوا و کنترل کوران انعطاف‌پذیری بیشتری وجود دارد.
  • به راحتی می‌تواند رطوبت موجود در محیط را کنترل کند.
  • مصرف انرژی و هزینه آن بسیار پایین است. به طوری که به راحتی می‌توان میزان مصرف هزینه‌ها را کاهش داد.
  • ترموستان‌های این دستگاه هوشمند بوده و به راحتی می‌توانند دمای هوای خروجی را با دمای هوای محیط هماهنگ کرد.
  • این سیستم‌های تهویه دارای راندمان و طول عمر بسیاری بیشتری هستند.
  • در ساخت آن‌ها از تکنولوژی جدیدی استفاده گردیده است که جاذب صدا بوده، از این رو دستگاه به راحتی می‌تواند بدون ایجاد صدا کار کند.
  • از لوله کشی، سیم کشی و فیلترها بزرگ خبری نیست. از این رو به راحتی سرویس می‌شوند.
  • نصب تجهیزات اصلی این دستگاه در یک اتاق انجام می‌شود. از این رو آلودگی و کثیفی کمتری به جای می‌گذارد.

خرید تهویه مطبوع مناسب

در سیستم تهویه مطبوع تمام هوای ورودی صرف رطوبت، سرمایش، گرمایش و... محیط می‌شود. این هوا از طریق کانال‌های نصب گردیده به محیط راه پیدا می‌کند. یک دستگاه بزرگ که به عنوان دستگاه مرکزی شناخته می‎شود در فضای خارج از ساختمان نصب گردیده است، به این دستگاه هواساز یا هوارسان می‌گویند. از این رو غیر از ساختمان‌های صنعتی لازم نیست در اتاق‌ها از هیچگونه وسیله سرمایشی یا گرمایشی استفاده شود.

سخن پایانی

در زمان خرید بهتر است به میزان مصرف انرژی دستگاه توجه داشته باشید. برای خنک کردن یا گرم کردن محیط بهتر است مناسب‌ترین و بهترین دستگاه را انتخاب کنید تا علاوه بر راندمان و بازدهی بالا، هزینه کمتری در بر داشته باشد. یکی از شرکت‌های عرضه کننده سیستم های تهویه مطبوع آرتانسیم است .در این مطلب سعی کردیم تا در رابطه با داکت اسپلیت، چیلر و.... و تفاوت‌هایی که دارند مطالب کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

ایسنا

آرتانسیم؛ تولیدکننده داکت اسپلیت باکیفیت ایرانی

آرتانسیم؛ تولیدکننده داکت اسپلیت باکیفیت ایرانی

هر واحد مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و هر فضایی که افراد برای مدت زمانی در آنجا باشند، نیازمند سرمایش و گرمایش است. از انواع بادگیر، کرسی، بخاری های نفتی و ذغالی و شومینه در گذشته تا سیستم های پیشرفته تهویه مطبوع در حال حاضر، همگی وظیفه سرمایش و گرمایش را برعهده داشته اند. در میان انواع این سیستم ها، اکنون داکت اسپلیت ها جایگاه ویژه و به خصوصی پیدا کرده اند. این سیستم های هوشمند و با دوام، هوای مطبوع، با کیفیت و فیلترشده ای را در اختیار شما می گذارد.

داکت اسپلیت را بیشتر بشناسیم

داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی، یکی از زیرشاخه های سیستم تهویه مطبوع محسوب می شود. این دستگاه قابلیت سرمایش و گرمایش توامان واحد مسکونی را داراست.

دلیل نامگذاری این دستگاه به داکت اسپلیت این است که برخلاف کولرگازی یا اسپلیت معمولی، یونیت داخلی این دستگاه توکار است. علاوه بر این، به جای اینکه در هر بخش از منزل، یک یونیت جداگانه نصب شود.

تنها از یک یونیت در داخل ساختمان استفاده می شود. این دستگاه در دو مدل کلی معمولی و اینورتر دار عرضه می شود.

شما می توانید با توجه به ابعاد محل موردنظر خود، دستگاه مناسب خود را از میان برندهای موجود در بازار تهیه کنید. در میان شرکت های تولید کننده داکت اسپلیت در ایران، یکی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین آنها، آرتانسیم است.

آرتانسیم با استفاده از متخصصان مجرب و بهره مندی از فناوری روز دنیا، داکت اسپلیت های ایرانی با کلاس جهانی تولید و عرضه می کند.

داکت اسپلیت ایرانی

سوال این است که آیا واقعا داکت اسپلیت های ایرانی قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند؟ در پاسخ به این پرسش به جرأت می توان گفت بله. البته در اینجا ذکر چند نکته ضروری است.

در خرید داکت اسپلیت ایرانی یا خارجی، باید مواردی نظیر برند، گارانتی محصول، تامین قطعات، قیمت، خدمات و همچنین سرویس دهی شرکت ها باید مدنظر خریداران باشد. این موضوعات هر کدام به تنهای می توانند موضوعاتی مهم و حیاتی باشند.

داکت اسپلیت های ایرانی در کیفیت خروجی هوای مطبوع، که مهمترین وظیفه این دستگاه محسوب می شود، نمره خوبی می گیرند. از لحاظ کارایی و طول عمر نیز، دستگاه های ایرانی مخاطبان خود را راضی می کنند.

از جمله مسائل مهمی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید تامین قطعات است که در این حوزه، قطعا انتخاب یک داکت اسپلیت ایرانی برای شما گزینه بهتری خواهد بود.

علاوه بر موارد ذکر شده، حمایت از کسب و کارها و همینطور، کارآفرین و کارگر ایرانی و همچنین محصول با کیفیت ایرانی نیز، وظیفه ذاتی هموطنان محسوب می شود. در میان برندهای ایرانی داکت اسپلیت موجود در بازار، کدام یک انتخاب بهینه تری است؟

بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که اساس کار در میان دستگاه های ایرانی مشابه است و این، جزئیات کوچک است که تفاوت محصولات را مشخص می کند. در میان انواع برندهای ایرانی، نام آرتانسیم با سابقه درخشان و رزومه فوق العاده در این عرصه می درخشد.

002

انواع اسپلیت ایرانی

همانند داکت اسپلیت های خارجی و ایرانی نیز، در ظرفیت های گوناگون در دو نوع کلی معمولی و مجهز به اینورتر تولید می شوند. شرکت های زیادی در ایران نسبت به تولید داکت اسپلیت مبادرت می ورزند که در میان آنها، آرتانسیم به عنوان بزرگترین تولیدکننده و توزیع کننده داکت ایران و خاورمیانه شناخته می شود.

در داکت اسپلیت معمولی هنگامی که دمای هوای محیط مورد نظر به حد تعیین گردیده برسد، کمپرسور دستگاه خاموش می شود. سپس با تغییر دمای محیط مجددا کمپرسور وارد مدار می شود و این روشن و خاموش شدن به صورت مداوم ادامه دارد.

تکرار این چرخه موجب استهلاک بالا از یک طرف، و مصرف بالای برق از طرفی دیگر خواهد شد.  حتما تاکنون یخچال های قدیمی منازل را دیده اید که بعد از هر بار روشن شدن، موجب کاهش نور لحظه ای منزل می شوند.

اما در مدل اینورتر دار داکت اسپلیت، کمپرسور همیشه در پایین ترین دور ممکن خود به فعالیت ادامه می دهد. با هر بار قرار گرفتن در مدار، دما را به عدد مورد نظر می رساند و سپس به دور پایین خود باز می گردد.

003

قیمت داکت اسپلیت

با توجه به مسیر دشوار واردات و همچنین تحریم های اعمال گردیده بر کشور، قیمت سیستم های تهویه مطبوع وارداتی عموما قیمت بالاتری نسبت به نمونه های تولید گردیده در داخل دارند. حال آنکه از لحاظ کیفیت ساخت، خروجی هوای مطبوع، طول عمر و خدمات پس از فروش، تفاوت چندانی داکت اسپلیت های ایرانی و خارجی وجود ندارد.

تا اینجا به این موضوعات اشاره کردیم که مسائلی نظیر ایرانی یا خارجی بودن، معمولی یا اینورتر دار بودن و همچنین ظرفیت دستگاه داکت اسپلیت، در قیمت نهایی آن بسیار موثر است. اما باید گفت مسائل دیگری همانند برند، ضمانت کمپرسور، کیفیت قطعات مورد استفاده و ... نیز در قیمت گذاری این دستگاه اثرگذار است.

معروف ترین برندهای داکت اسپلیت قیمت های خیلی بالایی نسبت به نمونه های ایرانی دارند. با توجه به همه مواردی که ذکر کردیم؛ درخصوص نحوه قیمت گذاری در اسپلیت ها، پیشنهاد ما استفاده از محصولات شرکت های ایرانی مطرح در این حوزه است. از جمله بزرگترین این شرکت ها می توان به آرتانسیم، ایران رادیاتور، دماپویا و ... اشاره کرد.

نصب داکت اسپلیت

در نصب داکت اسپلیت باید موارد متعددی مدنظر قرار گیرد. به همین دلیل است که در همین ابتدا توصیه می کنیم که برای نصب داکت اسپلیت در مدل های ایرانی و خارجی، از شرکت های معتبر این حوزه استفاده کنید. زیرا نصب این دستگاه در فضای نامناسب، لوله کشی بدون قاعده یا کانال کشی اشتباه، منجر به کاهش قابل توجه بهره وری دستگاه می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، ذکر چند نکته برای نصب این داکت خالی از لطف نیست. اولین مورد اینکه بهتر است یونیت خارجی اسپلیت در تراس یا پشت پنجره و نزدیک به یونیت داخلی نصب شود.

مزایا و معایب داکت ایرانی

اساسا مزایا و معایب داکت اسپلیت تفاوت چندانی در نمونه های ایرانی و خارجی این دستگاه ندارد. از جمله مزایای کلی استفاده از داکت اسپلیت این است.

به جای چندین یونیت داخلی در هر فضا، یک یونیت وظیفه سرمایش را بر عهده می گیرد. دومین ویژگی این دستگاه نسبت به کولرگازی معمولی، گرمایش به صرفه داکت اسپلیت است.

اما یکی نکاتی که در دستگاه های ایرانی، توجه کمتری به آن می شود. مبحث مهم زیبایی بخش داخلی دستگاه است که به صورت مستقیم با مخاطب در ارتباط است.

در این زمینه شرکت آرتانسیم (تولیدکننده انواع سیستم های تهویه مطبوع از جلمه اسپلیت، چیلر و فن کویل)، با الگوبرداری از نمونه های موفق و مورد توجه مشتریان در سراسر جهان، تلاش خود را بر تولید کنترلر مرکزی زیبا و با کیفیت معطوف داشته است.

به صورت کلی از جمله معایبی که برای دستگاه داکت اسپلیت ذکر می شود، ایجاد دمای یکسان در همه فضاهای محیط حتی برای فضاهایی که در حال استفاده نیست. صدای نسبتا زیاد یونیت داخلی و مصرف برق قابل توجه داکت است.

تمامی معایب ذکر گردیده برای اسپلیت ها، توسط مهندسان و متخصصان مجموعه آرتانسیم مرتفع گردیده است. به عنوان مثال صدای این دستگاه با جایگذاری دقیق یونیت داخلی قابل حل شدن است. علاوه بر این برای کنترل دمای بخش های مختلف محیط سکونت نیز، از دمپرهای دمایی استفاده می شود.

ایلنا